zondag 25 september 2011

hier zijn we terug

Het heeft eventjes geduurd, maar aangezien ons mobiel internet tijdelijk opgebruikt was, kon ik niet meer online... Ondertussen zijn we nog steeds wachtende op onze vaste internet-connectie, maar dat kan nog 2 weken duren (jaja, Spaanse haast en spoed...)
Maar we zijn hier alles al gewoon, hebben al veel bezoek over de vloer gehad (jaja, toch wel)... Eerst de mama's en de papa's en daarna Mathias, die hier op een bootje in Galiciƫ moest zijn, en dan maar even op bezoek gekomen is... Tof tof tof... En volgende week komt Veerle en dan de week daarna mijn kleine zusje en dan direct daarna mijn mama en papa (ze zijn hier zelfs eventjes tegelijkertijd met Lynntje, hoe tof is dat)...

Maar waar zijn wij mee bezig geweest... 
Niets speciaals eigenlijk, en dat is toch heel bijzonder. Want dat betekent dat alle papierwerk en alle geregel achter de rug is, en we eindelijk een normaal ritme kunnen opbouwen... Zalig.  
- Ward is beginnen werken, en hij vindt het hier heerlijk werken. Dus dat is al goed.
- Noah gaat naar school, en hij is daar ook tevreden want er zijn geen pestkoppen en iedereen is vriendelijk en lief voor hem.. Behalve het huiswerk, dat doet hij (uiteraard) niet graag, en daar hebben we ook veel werk mee, want Spaans is nog niet direct zijn sterkste punt... Maar al bij al is dat toch ook al goed...
- Ik heb een gordijn gemaakt voor Ward zijn bureau (hij moet ze wel nog ophangen...), ik heb een jurk gemaakt, die ik morgen voor de eerste keer ga aandoen en ik ben definitief ingeschreven voor de toerismeschool, dus nog een weekje vakantie en dan ben ik ook vertrokken... Jiehoe... Dus dat is ook goed...

Het voordeel van in de stad te wonen is, dat er hier altijd wel iets te doen valt... Elk weekend kan je wel ergens naartoe...
2 weken geleden was het hier MAF, een internationaal straattheaterfestival (zalig die naam trouwens...) en daar hebben we echt wel een paar dingen gezien die zeer de moeite waren. Een zandschilder (op Youtube moet je maar eens 'sand art' intikken en dan krijg je wel een idee van wat die mannen doen), een marionettencircus met poppetjes wiens gezicht veranderd en verkleurd, een vuurspuwende kameelpop, een zwaardeter en een dikke buikdanseres met bewegende borsten (hilarisch...), een acrobatisch-humoristisch stuk over een barbiershop, een magisch labyrint en ook nog een mime-spel... Heel leuk allemaal. 
Vorige week was het dan weer 'Week van de mobiliteit', met een autovrij parcours waar je allerlei coole en elektrische fietsen kon testen. Deze week wordt vandaag afgesloten met een fietstocht, maar daar doen we maar niet aan mee aangezien Ward is gaan werken en Noah geen zin heeft....
En vanaf vandaag begint de 'Semana de deportes'... Heel de week initiaties van allerlei sporten en opendeurdagen van alle sportclubs van Santander... En jaja, ik ga er mij aan wagen, volgende zondag sta (of sta ik nog niet) voor de eerste keer op een surfplank op het strand van Sardinero... Ik kan bijna niet wachten...

En ondertussen is het hier mooi weer, nog steeds geen nood aan een jas of een lange broek... Vandaag beloven ze nog 27°, mss nog eens een tochtje naar het strand dus...

En ik beloof plechtig dat, zodra we vast internet hebben, ik meer foto's zal posten... Zowel hier als op Feestboek...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten